Як потрапити на топові позиції: базові рекомендації при підготовці SEO-текстів

Ще років 10 тому авторам текстів і власникам сайтів не потрібно було довго возитися з матеріалами, які позиціонувалися як SEO-контент.

Пошукові системи досить лояльно ставилися до текстів. У них можна було хаотично вписати безліч ключових слів і абсолютно виправдано очікувати потрапляння сайту на ТОП-позиції. Але регулярні апгрейди пошукових систем все змінили.

Розвиток пошукових роботів з кожним роком ускладнює життя веб-майстрам. Щоб підготувати якісний текст, який зможе вирватися на першу сторінку, а ще краще – на перші місця видачі, сьогодні доведеться потрудитися копірайтер, маркетологу, програмісту і Сеошніку. А все тому, що найпопулярніші пошукові системи Google і Yandex оцінюють сайти і їх вміст за сотнями критеріїв. Серед найважливіших параметрів – юзабіліті (зручність користування ресурсом) і обов’язково унікальний, корисний, цікавий контент. Розглянемо ці must have пункти топового SEO-тексту детальніше.

  • Текстова організація. Щоб текст було легко читати і сприймати, потрібна чітка структура (план). Правильна текстова організація дозволяє логічно і послідовно викласти всю інформацію, а також подати її в зручному форматі.
  • Корисність / якість контенту. Пошуковики вчаться дивитися на тексти очима користувачів. Якщо вони не тільки не здійснюють очікуваної дії (підписка, замовлення і т.п.), але і занадто швидко залишають сторінки конкретного ресурсу, значить, контент не представляє цінності. Пошуковики аналізують поведінку читачів і на підставі аналізу роблять висновки про якість контенту.

Приклад. Якщо ви пишете про свої товари / послуги, відмовтеся від загальних, обтічних і абсолютно непотрібних фраз типу «У нас найкраща продукція і найнижчі ціни». Дайте читачеві конкретні дані.

  • Унікальність. Висока унікальність контенту – це беззастережне вимога. Копіювання матеріалів з чужих сайтів пошуковики розцінюють як злодійство і абсолютно справедливо карають за це зниженням рейтингу.
  • Граматика. Однією з причин погіршення позицій інтернет-ресурсу можуть стати банальні помилки в текстах. Алгоритми пошукових систем «бачать» неписьменні тексти і сприймають їх як зневажливе ставлення до читачів. Пам’ятайте: граматичні та стилістичні помилки є дратівливим чинником. Щоб уникнути негативних наслідків, слід уважно вичитувати кожен текст перед розміщенням в Мережі, а ще краще – доручити перевірку контенту професійного редактору.
  • Ні «водянистим» текстам. При ранжируванні кожного сайту пошукачі враховують відсоток малозначущих і стоп-слів в тексті, які прийнято називати «водою». Сторінки з високою водністю – це контент з розлогими словесними конструкціями, в яких мало сенсу і користі. Як правило, сторінки і сайти з таким контентом «ні про що» або зовсім не доходять, або дуже швидко зникають з ТОП-видач. Оцінити водність допомагають спеціалізовані сервіси.

Незважаючи на постійні оновлення алгоритмів пошукових систем, наведені рекомендації – це базова основа хорошого контенту. Вони не втратять своєї актуальності ні завтра, ні через кілька років. Використовуйте ці поради і правила – і ваші тексти зможуть витримати сувору оцінку пошукових систем і конкуренцію з сайтами схожої тематики.

Ну а що буде, якщо ігнорувати ці вимоги? Нічого хорошого – ні трафіку, ні звернень, ні замовлень. Пошукові машини знизять рейтинг сайту. Він виявиться на далеких сторінках видачі, куди користувачі просто не доходять під час пошуку потрібної інформації і пропозицій. Серйозні порушення ведуть до бану, і корпоративний сайт або інтернет-магазин можуть взагалі не показати у видачі ні на один запит. Так що, якщо хочете бути першими – саме час зайнятися SEO-оптимізацією.